Silvia Candiani

CEO - Microsoft Italia

Silvia Candiani is Microsoft Italy Chief Executive Officer helping Italian companies embracing the digital transformation opportunity and fostering a more inclusive and sustainable society in Italy thanks to innovation.
Under her tenure, Silvia Candiani has developed many initiatives to accelerate the adoption of modern technologies among Italian public and private companies to increase their global growth and competitiveness.
In 2018, it launched the Ambizione Italia program, a collaborative platform focused on developing and strengthening digital skills to support employment and increase economic growth in the country. Thanks to her commitment, together with numerous partners, 500,000 people have already been trained on digital technologies in a year, focusing on students and teachers in disadvantaged areas.
During her career, she’s always demonstrated strong commitment on Diversity and Inclusion, especially on increasing women’s leadership in the corporate world in Italian companies and fostering partnership with Association and NGOs to leverage technologies to eliminate barriers and create a more inclusive society.
Before being appointed CEO of Microsoft Italy, Silvia Candiani was General Manager Consumer and Devices Sales (CDS) in Microsoft Central and Eastern Europe. Prior to that, she was Marketing and Operation Lead and Consumer&Online General Manager for Microsoft Italy.
Silvia Candiani started her career in McKinsey as a consultant in Media and Telco businesses and then moved to Vodafone where she headed Consumer Marketing in Italy.
Silvia Candiani holds a BA in Business Administration from Bocconi University and MBA from INSEAD.

Silvia Candiani

CEO - Microsoft Italia

Silvia Candiani è Amministratore Delegato di Microsoft Italia. Ha guidato per tre anni la divisione Consumer e Channel per l’area dell’Europa centrale e dell’est. Precedentemente, ha  ricoperto le cariche di Direttore Marketing & Operations e Direttore Divisione Consumer & Online della filiale Italiana.

Silvia Candiani ha sviluppato molte iniziative per accelerare l’adozione delle tecnologie innovative da parte di aziende pubbliche e private italiane per aumentare la loro crescita globale e competitività.
Nel 2018, ha lanciato il programma Ambizione Italia, una piattaforma collaborativa focalizzata sullo sviluppo e il rafforzamento delle competenze digitali per sostenere l’occupazione e aumentare la crescita economica nel Paese. Grazie al suo impegno e quello della filiale italiana, insieme a numerosi partner, in un anno sono già state formate su tecnologie digitali 500.000 persone, in particolare ragazzi e docenti in zone disavantaggiate.
Durante la sua carriera, ha sempre dimostrato un forte impegno per la diversità e l’inclusione, in particolare per aumentare la leadership femminile nelle aziende italiane e promuovere la collaborazione con Associazioni e ONG per sfruttare le tecnologie per eliminare le barriere e creare una società più inclusiva.
Prima di entrare a far parte di Microsoft, ha maturato una lunga esperienza in Vodafone, McKinsey e San Paolo Imi. Ha conseguito una laurea in Economia all’Università Bocconi di Milano e un master in Business Administration presso INSEAD.