Andrea Ruckstuhl

CEO - Lend Lease

Andrea is currently Head of Continental Europe of Lendlease, with a particular focus on large-scale urban regeneration schemes. As part of this activity Andrea is leading initiatives to
explore innovative ways of delivering sustainable urban regeneration, including how to tackle
some of the biggest challenges cities are facing such as the provision of social
infrastructure.
Andrea has over 20 years of experience in the infrastructure and property industry in international markets.
He joined BLL as Senior Project Manager in 2004 with responsibilities over a PPP hospital project, the start-up of over €1,5b urban regeneration project in Milan and a large PPP scheme of over €5b in Montecarlo.
In 2007 he was appointed Country Manager and since then worked to reposition the business in the contracting and PPP sector.
In 2012 he took the role of Executive General Manager for the CEMEA region overlooking the
restructuring of the business in the Region with over 18 countries.
In 2014 he joined the Regional Board in EUROPE in London and become a member of the Regional Investment Committee.

Andrea Ruckstuhl

CEO - Lend Lease

Andrea è attualmente Head of Continental Europe di Lendlease, con particolare attenzione ai progetti di rigenerazione urbana su larga scala. Nell’ambito di questa attività Andrea sta conducendo iniziative per esplorare modi innovativi per realizzare una rigenerazione urbana sostenibile, compreso il modo di affrontare alcune delle più grandi sfide che le città stanno affrontando, come l’offerta di infrastrutture sociali.
Andrea ha oltre 20 anni di esperienza nel settore delle infrastrutture e dell’immobiliare nei mercati internazionali.
È entrato in BLL come Senior Project Manager nel 2004 con responsabilità su un progetto ospedaliero in PPP, l’avvio di un progetto di rigenerazione urbana di oltre 1,5 miliardi di euro a Milano e un grande progetto in PPP di oltre 5 miliardi di euro a Montecarlo.
Nel 2007 è stato nominato Country Manager e da allora ha lavorato per riposizionare il business nel settore del contracting e del PPP.
Nel 2012 ha assunto il ruolo di Executive General Manager per la regione CEMEA che si dedica alla ristrutturazione del business nella Regione con oltre 18 paesi.
Nel 2014 è entrato a far parte del Regional Board in EUROPA a Londra ed è diventato membro del Comitato Regionale per gli Investimenti.